Veelgestelde vragen

Algemeen

 Registreren

  • Voor wie is dit platform bedoeld?
    Boellie biedt een online platform waar kopers en verkopers en dierenliefhebbers samen komen. Het platform is voor particulieren en bedrijven.
  • Voor welke landen is het platform toegankelijk?
    Het platform is toegankelijk voor Nederland en België.
  • Waar kan ik mij registreren?
    Je kan je registreren via de registratie pagina, via de website en via onze app.
  • Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?
    Dit kan je terugvinden op de privacy pagina.
  • Waar vind ik de Algemene Voorwaarden?
    Dit kan je terugvinden op de pagina met algemene voorwaarden.
  • Ik heb mij net geregistreerd, maar ik kan niet inloggen?
    Na het registreren ontvang je een verificatiemail. Om jouw account te activeren, kan je op de link in de verificatiemail klikken. 
  • Ik heb geen verificatiemail ontvangen?
    Controleer ook je ongewenste e-mailmap. 

 Inloggen

  • Waar kan ik inloggen?
    Je kan inloggen op de homepage en op de loginpagina.

 Mijn profiel

  • Welke gegevens moet ik invullen op mijn accountpagina?
    Wij vragen iedereen om zo volledig mogelijk te zijn, maar alleen de verplichte velden met een * zijn verplicht.
  • Waar is de profielfoto voor?
    De profielfoto wordt weergeven bij het plaatsen van een advertentie en bij de berichten. Tip: Upload jouw bedrijfslogo, of een leuke foto van je huisdier.
  • Wat vul ik in bij socials?
    Als je een facebook, instagram of tiktok account hebt, kan je hier de gebruikersnaam invullen. Dit is niet verplicht, maar wel leuk en handig! Zo kunnen anderen jou toevoegen op de socials, wek je meer vertrouwen en kunnen wij jou actief volgen en taggen wanneer we de advertenties op onze socials plaatsen.

 

Verkopers

 Een advertentie plaatsen

  • Hoe kan ik een advertentie plaatsen?
    Nadat je bent ingelogd, kan je in uw eigen account naar mijn advertenties gaan. Klik op nieuwe advertentie en vul de verplichte velden in.
  • Wat voor soort advertenties mag ik plaatsen?
    Je bent vrij om te adverteren voor de nieuwste producten, tweedehands dierenspullen en zelfgemaakte dierenaccessoires. Vermeld altijd de staat van je product en voeg een foto toe van eventuele beschadigingen.
  • Op welke manier kan ik een betaling ontvangen?
    Bij de betaalmethode ben je vrij om te kiezen voor tikkie, contant, tikkie of contant en een bankoverschrijving.
  • Rekenen jullie kosten aan voor het plaatsen van een advertentie?
    Nee, het plaatsen van een advertentie is volledig gratis en de verkoop is volledig voor jou.
  • Ik vraag een vast bedrag, hoe geef ik dat aan?
    Kies bij type prijs voor vast bedrag. Vergeet niet om eventuele verzendkosten bij de prijs te tellen of in de omschrijving te vermelden dat deze er nog apart bijkomen.
  • Mijn product is op maat en heeft geen vaste prijs, hoe geef ik dat aan?
    Kies bij type prijs voor prijs op aanvraag.
  • Ik wil mijn product graag te ruil aanbieden, kan dat?
    Dat kan zeker! Kies bij type prijs voor ruilen.
  • Anderen mogen bieden op mijn product, hoe geef ik dat aan?
    Als jij wilt dat anderen kunnen bieden op jouw advertentie kies je voor bieden bij type prijs.

 Een product verkopen

  • Hoe weet ik of iemand geïnteresseerd is in mijn product?
    Wanneer iemand geïnteresseerd, is kan er een bericht worden gestuurd naar de verkoper. Je ontvangt per e-mail een melding dat je een bericht hebt ontvangen op het platform. Als je de app hebt geïnstalleerd ontvang je ook een notificatie op jouw telefoon/tablet.
  • Hoe weet ik of er een bod is gedaan?
    Wanneer een koper een bod heeft gedaan op jouw advertentie ontvang je een bericht op het platform om je hiervan op de hoogte te stellen. De verkoop is dan nog niet definitief, jij bent vrij om met de koper in gesprek te gaan over de prijs. Je ontvangt per e-mail een melding dat je een bericht hebt ontvangen op het platform. Als je de app hebt geïnstalleerd ontvang je ook een notificatie op jouw telefoon/tablet.
  • Hoe accepteer ik een bod?
    Wanneer een koper een bod heeft gedaan op jouw advertentie, kan je deze accepteren in mijn berichten. Wanneer jij het bod accepteert, wordt het product gereserveerd. Nadat de koper heeft bevestigd dat het product ontvangen is, verandert de status van jouw advertentie naar verkocht. Er kunnen dan geen biedingen meer worden gedaan. Jij ontvangt per e-mail een melding dat je een bericht hebt ontvangen op het platform. Als je de app hebt geïnstalleerd ontvang je ook een notificatie op jouw telefoon/tablet.
  • Waar vind ik eerder verstuurde berichten?
    Nadat jij bent ingelogd, kan je in jouw eigen account naar berichten gaan.

 Betalingsmethode

  • Op welke manier kan ik een betaling ontvangen?
    Bij de betaalmethode ben jij vrij om te kiezen voor tikkie, contant, tikkie of contant en een bankoverschrijving. Betalingen dienen door de verkoper en koper overeengekomen te worden. Boellie komt hier niet tussen beide.

 Verzendmethode

  • Welke verzendmethodes zijn er?
    Verzendingen dienen door de verkoper en koper overeengekomen te worden middels verzending via post of ophalen aan huis.
  • Verzendkosten
    Vergeet niet om eventuele verzendkosten bij de prijs te tellen of in de omschrijving te vermelden dat deze er nog apart bijkomen.

 Meer online zichtbaarheid

  • Hoe komt mijn bedrijfslogo op Boellie?
    In jouw accountpagina kan je kiezen voor Kwispelen voor bedrijven. Upload daar jouw bedrijfslogo en deze verschijnt op de website. Dit is een abonnementsvorm en kan op elk moment worden stopgezet.
  • Kan ik een link naar mijn webshop toevoegen aan advertenties?
    Dat is ook mogelijk bij Boellie, ga in jouw accountpagina naar Premium. Nadat de betaling is voldaan kan je bij elke advertentie afzonderlijk een aanklikbare link toevoegen naar jouw eigen webshop. Dit is een abonnementsvorm en kan op elk moment worden stopgezet.
  • Hoe komt mijn advertentie op de homepage?
    Ga naar jouw advertentie en kies voor promoten. Wanneer je kiest voor Kwispelen verschijnt de advertentie op de homepage. Je kan kiezen voor 1 dag en maximaal 7 dagen. Dit is geen abonnement. Wij doneren de kosten hiervan aan het goede doel.
  • Hoe komt mijn advertentie bovenaan in de categorie?
    Ga naar jouw advertentie en kies voor promoten. Wanneer je kiest voor Een pootje geven verschijnt de advertentie bovenaan in de categorie. Je kan kiezen voor 1 dag en maximaal 7 dagen. Dit is geen abonnement. Wij doneren de kosten hiervan aan het goede doel.

 

Kopers

 Contact opnemen met de verkoper

  • Is het verplicht om mijzelf te registreren wanneer ik een product wil kopen via Boellie?
    Ja, dit doen wij om het platform zo veilig mogelijk te maken voor iedereen. Je kan je registreren via de registratie pagina, via de website en via onze app.
  • Hoe stuur ik een bericht naar een verkoper?
    Wanneer jij een advertentie bekijkt, kan je direct een bericht naar de verkoper sturen via de knop bericht.
  • Waar vind ik eerder verstuurde berichten?
    Nadat jij bent ingelogd, kan je in jouw eigen account naar berichten gaan.

 Een product kopen

  • Hoe koop ik een product?
    Wanneer je een advertentie bekijkt, kan je direct een bericht naar de verkoper sturen via de knop bericht. Ook bent je vrij om een bod te plaatsen op een product.
  • Hoe plaats ik een bod?
    Wanneer je een advertentie bekijkt waar je op kunt bieden, kan je direct een bod plaatsen.
  • Waar vind ik mijn bod terug?
    In mijn berichten kan jij jouw bod terugvinden. Klik op het bericht van de betreffende advertentie. Je kan hier rechtstreeks berichten sturen naar de verkoper. Ook zal jouw bod zichtbaar zijn bij de advertentie zelf.

 Betalingsmethode

  • Op welke manier kan ik een betalen voor een product?
    Betalingen dienen door de verkoper en koper overeengekomen te worden. Boellie komt hier niet tussen beide. De verkoper laat een voorkeur weten voor tikkie, contant, tikkie of contant of een bankoverschrijving. Maak nooit zomaar iets over en ben bedachtzaam. Als je het niet vertrouwt, doe het dan niet of overleg of je het product mag komen ophalen. Kijk op de socials om te zien of dit een betrouwbare verkoper is.

 Verzendmethode

  • Welke verzendmethodes zijn er?
    Verzendingen dienen door de verkoper en koper overeengekomen te worden middels verzending via post of ophalen aan huis.
  • Verzendkosten
    Vergeet niet om te vragen of eventuele verzendkosten al bij de prijs zijn inbegrepen of dat deze er nog apart bijkomen.

 

Boellie

 Het online marktplein

  • Wat bedoel je met het online marktplein?
    Boellie biedt een online platform waar kopers en verkopers en dierenliefhebbers samen komen. Voor particulieren en bedrijven, een account aanmaken is gratis en een advertentie plaatsen is gratis. Je bent zelf in control over de verzend- en betaalmethode. Vergeet niet om onze app te installeren zodat je nooit een bericht mist.
  • Wat is jullie motto?
    Maak andere dieren blij en verdien wat bij.
  • Wat is jullie doel?
    Wij willen één plek creëren waar iedereen, voor elk budget, leuke dingen kan kopen of verkopen voor dieren en dierenliefhebbers.
  • Hoe is Boellie ontstaan?
    Op de wie-zijn-wij pagina vind je meer informatie. Heb jij nog vragen? Stel ze aan ons via het contactformulier.

 Duurzaam ondernemen

  • Mag ik ook tweedehands dierenspullen aanbieden?
    Heb jij dierenspullen die niet gebruikt worden? Voor een dier maakt het niet uit of het nieuw of al gebruikt is. Zij zijn overal blij mee. Recyle jouw dierenspullen en maak er andere dieren blij mee.
    Heb jij een winkelvoorraad waar je mee blijft zitten? Gooi het alsjeblieft niet weg. Plaats gratis een advertentie op Boellie en wij helpen je een pootje of doneer het aan een stichting.
  • Ik steun liever lokale ondernemers.
    Door in je eigen omgeving te kopen, belast je het milieu minder en steun je lokale ondernemers. Misschien ontdek je een hele leuke dierenwinkel, trimsalon, cursus of creatieve dierenliefhebber bij jou in de buurt! De plaatsnamen worden bij elke advertentie vermeld. Snuffel rond op het online marktplein en ontdek het aanbod van verschillende ondernemers.
  • Kan de verzending ook CO2-Neutraal?
    Uit verschillende onderzoeken blijkt dat online shoppen gemiddeld genomen een milieuvriendelijkere optie is. Op Boellie vind je een divers aanbod van verschillende dierenwinkels, webshops, social media shops en dierenliefhebbers.
    De verkoper is vrij om de verzendmethode te bepalen. Bied een CO2-neutrale verzending of kies ervoor om het product op te halen.

 Contact opnemen

  • Hoe neem ik contact op met Boellie?
    Je kan jouw vraag stellen via het contactformulier.
  • Hoe kan ik een klacht indienen?
    Via het klachtenformulier kan je een klacht indienen.
  • Binnen welke termijn moet een klacht worden ingediend?
    Een geschil moet binnen 5 werkdagen worden ingediend via het klachtenformulier. 

 Social media

  • Waar vind ik Boellie op social media?
    Boellie.official is de naam van onze social media accounts op Instagram, Facebook, TikTok en Youtube.

 Boellie app

  • Waar kan ik de app Boellie downloaden?
    De app Boellie is terug te vinden in de Google Playstore en in de App store. Zo kan je makkelijk en snel je advertenties uploaden, bewerken en bekijken en ontvang je een notificatie op je telefoon/tablet wanneer je een bericht hebt ontvangen.

 Goed doel

  • Welk goed doel steunen jullie dit jaar?
    Dit jaar steunen wij het Nederlands Kankerfonds voor Dieren.
  • Wat is NKFD?
    De Stichting Nederlands KankerFonds voor Dieren wil het maximale doen om kanker bij dieren de baas te worden.
  • Kan ik ook doneren aan NKFD?
    Ja, dat kan! Hiervoor kan je naar de pagina van NKFD gaan: www.nkfd.nl/steun-het-nkfd/
  • Welke andere goede doelen hebben jullie al gesteund?
    In 2023 hebben wij Stichting Hokazo gesteund en in 2024 hebben wij Dierenvoedselbank Pet Support gesteund.
  • Wat doen jullie voor het goede doel?
    Van vrijwilligerswerk tot het opzetten van leuke acties en evenementen. Niets is ons te gek. Ook maken wij actief content om te verspreiden op onze social media kanalen en binnen ons netwerk om het goede doel het hele jaar in het zonnetje te zetten. Daarnaast doneren wij de kosten van het promoten van een advertentie op Boellie aan het goede doel.
  • Kan ik mij aanmelden als goed doel?
    Dat kan zeker, wij kiezen elk jaar een ander goed doel voor dieren in Nederland. Wil je dat wij jou steunen volgend jaar? Neem contact met ons op via het contactformulier en vertel in het kort waar je hulp bij nodig hebt. Wij nemen daarna zo spoedig mogelijk contact met je op.

 

Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren, het webverkeer te analyseren en voor marketingdoeleinden. Als u akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klikt u op "Accepteren".